بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ

تبلیغات اینترنتی یا آنلاین نوعی از تبلیغات است که به دلیل ارزان بودن، ماندگاری بسیار بالا و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع‌ رسانی جایگاه خاص و ویژه ای را در بین تبلیغاتچی‌ها و صاحبان مشاغل باز کرده است و روند رو به رشد بالایی دارد.

شبانه‌روزی و بی وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر رنگ‌تر می‌شود.

 

راهکارهای تبلیغات اینترنتی و کسب درآمد

تاریخچه تبلیغات اینترنتی :
تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات‌وایر نمایش داده شد. زمانی که هات‌وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی به وجود آمدند.
در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰٬۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند. در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد.

 

بازاریابی اینترنتی یا  Internet Marketing امروزه دارای ابعاد بسیار بسیار وسیعی است که نمونه هایی از آن را میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
1. بازاریابی شبکه های اجتماعی  یا  Social Marketing
2. بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing
3. بازاریابی پیامکی  یا Text Marketing
4. بازاریابی وبلاگی Blog Marketing
5. بازاریابی محتوایی  یا Content Marketing
6. بازاریابی با فکس  یا Fax Marketing
7. بازاریابی در موتور های جستجو یا Search Engine Marketing
8. بازاریابی موبایلی یا App Marketing
9. بازاریابی توسط بازی های رایانه ای یا In-Game Marketing
10. بازاریابی شبکه ای یا Network Marketing

 

برخی راهکارهای موفق و پر کاربرد تبلیغات اینترنتی :
• راه‌اندازی پایگاه اینترنتی
ارسال نامه الکترونیکی های الکترونیکی و ایمیل انبوه تبلیغاتی یا ایمیل مارکتینگ
• ایجاد کلوب مشتریان
• درج آگهی رایگان تبلیغاتی در آگهی نامه‌های اینترنتی
• استفاده از دامنه‌های مفید نمونه دامین و ایجاد صفحات یا سایت های بیشتر
• ایجاد نمایشگاه الکترونیکی جهت عرضه و معرفی محصولات
راه‌اندازی فروشگاه الکترونیکی با قابلیت های ویژه فروش آنلاین
برخی از مهمترین مزایای بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی مزایای بسیار زیادی دارد اگر قرار باشد طرح برنامه بازاریابی نوشته شود و درآن بازاریابی اینترنتی وجود نداشته باشد، کم اثری آن طرح در زمانی کوتاه نمایان می شود. از مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• شبانه روزی و بی وقفه بودن بازاریابی اینترنتی
• قابلیت ایجاد تغییرات مطابق روز
• مناسب برای شرکتهایی که از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند
• دسترسی دائم مشتریان به خدمات ما
• پاسخ سریع به سوالات مشتریان
• سفارشات مبتنی بر نیاز مشتری و عدم خرید محصولات
• تماس غیر شخصی با بازاریابی اینترنتی
• دسترسی تمام کاربران به فروشگاه مجازی یا آنلاین شما
• هزینه کمتر بازاریابی اینترنتی نسبت به دیگر روش های بازاریابی
• کاهش خطاهای انسانی
• صرفه جویی در وقت با بازاریابی اینترنتی
• امکان توزیع سفارش و فروش برای تک تک مشتریان
• کاهش زمان انتظار برای دریافت کالاها و خدمات دیجیتالی با بازاریابی اینترنتی
• امکان گزارش گیری از روند بازاریابی اینترنتی و محاسبه سود و زیان
• قابلیت دریافت مبالغ محصولات و خدمات فروخته شده به صورت آنلاین

 

استراتژی های بازاریابی اینترنتی
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Design by AlphaGroup